Retour, Ruilen & Annuleren
Op deze pagina vindt u alle informatie over retourneren, ruilen & annuleren van uw bestelling. Wij verzoeken u deze voorwaarden te lezen voordat u het retourproces start. Een retour aanvragen of een retour volgen kan hier.
Retourneren
Retourvoorwaarden online aankopen
De retourvoorwaarden vindt u hieronder. Waar het op neerkomt, is dat u rustig over uw aankoop mag nadenken. Als uw artikel geen goede match is, mag u het ongebruikt binnen 14 dagen naar ons retourneren.
-
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren. Het zichttermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangt. Dit zichttermijn (ook wel bedenktijd) is de tijd waarbinnen een consument een product of dienst dat op afstand is gekocht kan beoordelen en retourneren indien het product of de dienst niet aan de verwachtingen voldoet. Dit beoordelen is gelijk aan de manier hoe dit in een standaard fysieke winkel kan.
-
Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover dit mogelijk is).
-
Kleding en schoenen zijn niet gedragen en het labeltje zit er nog aan (voor zover dit mogelijk is).
-
De retourkosten bij een defect/beschadigd product zijn voor de rekening van DGM Outlet. De retourkosten voor producten die niet naar wens zijn, om wat voor reden dan ook, zijn voor de rekening van de koper. De koper ontvangt standaard een retourlabel. Indien de koper hier om bovengenoemde redenen retour zendt, kunnen de kosten voor dit retourlabel á € 6,95 hiervoor in rekening gebracht worden tijdens het verwerken van de retour. Voor een Belgisch label zijn de kosten € 10,95. Bestaat uw bestelling uit 2 pakketten? Neem dan eerst contact op voordat u een retour aanvraagt. Indien deze pakketten bij elkaar gevoegd worden en als 1 pakket retour komen, zijn de kosten á €75,- voor eigen rekening.
-
Nadat DGM Outlet de retour heeft ontvangen ontvangt de koper het reeds betaalde bedrag minus de eventuele kosten voor het label binnen 14 dagen. Indien er gebruik gemaakt wordt van achteraf betalen kan het voorkomen dat de retourkosten als openstaande post blijven staan.
-
Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden, dit door verschillende redenen zoals hieronder vermeld:
-
Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne* niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en/of waarvan de verzegeling gebroken is.
-
Dierenartikelen**
-
Cadeaubonnen- & kaarten
-
Software abonnementen/producten
-
Digitale artikelen: e-books & game codes
-
Games & media waarvan DGM-garantie zegel verbroken is
-
Borstkolven waarvan de hygiëne zegel verbroken is
-
Telefoons, tablets, computers & wearables die geactiveerd zijn en/of over een wachtwoord/account beschikken
* voorbeelden hygiëne artikelen; ondergoed, zwemkleding, scheerapparaten/epilators, 18+ artikelen, in-ear headset, oorbellen, haar- & gezichtsverzorging, tandenborstels & mondverzorging.
** voorbeelden dierenartikelen; trimsets, (reis)manden, body-tuigjes & kussens.
Meest gestelde vragen retourneren
Mag ik mijn artikel retourneren?
Als uw aankoop binnen het zichttermijn van 14 dagen zit en het aan de retourvoorwaarden voldoet mag u het artikel retourneren.
Hoe retourneer ik mijn artikel?
DGM Outlet probeert het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor u te maken. Direct een retour aanvragen of een retour volgen kan hier. U ziet vanzelf hoe het pakket teruggestuurd kan worden.Gelieve geen artikelen terug te sturen zonder het eerst als retour aan te melden. Met een retouraanvraag kan onze retourafdeling namelijk direct aan de slag om uw retour zo spoedig mogelijk te verwerken.
Tips:
-
Bewaar het afgifte/verzendbewijs, daarmee kunnen wij u zending traceren als er iets misgaat
-
Indien u meerdere artikelen wilt retourneren mag dit bij elkaar in 1 doos
-
U kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping. Deze kunt u vinden in onze Algemene Voorwaarden, geheel onderaan.
Moet ik betalen bij retourneren?
U ontvangt van ons een retourlabel. Indien het artikel defect of beschadigd geleverd is zijn de retourkosten voor onze rekening. Indien het artikel niet naar wens is, zijn de retourkosten voor de rekening van de koper. De verzendkosten á €6,95 worden ingehouden van het aankoopbedrag dat gecrediteerd wordt. Voor een Belgisch label zijn de kosten € 10,95.
Retour aanvragen meerdere pakketten/track en traces
Heeft u een bestelling geplaatst die geleverd is in meerdere pakketten/met meerdere track en trace codes? Neem dan eerst contact op voordat u het pakket retourneert. U ontvangt vanwege de afmeting en het gewicht een extra retourlabel zodat u het als 2 pakketten kunt retourneren. Het samenvoegen van een bestelling met meerdere track en trace codes onder 1 retourlabel brengt extra retourkosten á €75,- met zich mee. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Contact opnemen kan via support@dgmoutlet.nl of van maandag tot en met vrijdag op 088-4570700.
Kan ik mijn retour laten ophalen?
Helaas is het niet mogelijk om een ophaalafspraak te maken voor uw retour. U dient het pakket zelf af te geven bij de dichtstbijzijnde ViaTim punt, klik hier voor het dichtstbijzijnde ViaTim punt in Nederland. Belgische klanten kunnen hier een ViaTim punt vinden.
Wat is het retouradres?
U ontvangt van ons een retourlabel, hier staat het adres automatisch op. Indien u niet in staat bent de retourlabel te printen, kunt u het artikel (inclusief bestelnummer en retourreden) zelf zenden naar het onderstaande adres:
DGM Outlet
Klompenmakerstraat 32
3194DE Hoogvliet Rotterdam
Wat als ik het retouretiket en/of RMA formulier niet kan printen?
Noteer het RMA-nummer duidelijk op een blad (bijvoorbeeld: A4, notitieblok, envelop) en voeg dit bij uw retourzending. Schrijf het RMA-nummer niet op de verpakking/het product zelf.
Indien u niet kunt printen is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van de retourlabel. De retourkosten dienen in dit geval uit eigen zak betaald te worden. U ontvangt, indien van toepassing, €6,95 retourkosten gecrediteerd voor de gemaakte retourkosten. Voor een Belgisch label is de vergoeding maximaal €10,95.
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
U heeft meerdere mogelijkheden. Maar het is gratis bij:
- ViaTim punt. klik hier voor het dichtstbijzijnde ViaTim punt.
- De ViaTim pakketbezorger
- Voor Belgische klanten kan hier een ViaTim punt gevonden worden
Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat u zich bedenkt, dit is geen probleem. Neem in dit geval contact met ons op, zodat wij uw retourverzoek kunnen sluiten.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
Wij mailen u, zodra uw retourzending aankomt bij de retourafdeling. Via de track en trace kunt u het pakket volgen totdat het bij ons geleverd wordt. Het kan tot maximaal 5 werkdagen duren voordat uw retour bij de retourafdeling terecht komt.
Hoe snel is een retour verwerkt?
Er staan 14 dagen om een retour te verwerken, al streven wij ernaar dit eerder te doen.
Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren?
Nadat uw retour verwerkt is staat het te verrekenen bedrag binnen 5 werkdagen op uw rekening. Voor Belgische klanten kan dit 7 dagen zijn.
Mijn retour is geweigerd, waarom?
Uw artikel voldoet helaas niet aan de retourvoorwaarden of valt niet binnen het zichttermijn. U ontvangt een e-mail van de retourafdeling met daarin een toelichting waarom uw retour geweigerd is en een track en trace waarmee u het pakket kunt volgen.
Retourvoorwaarden winkelaankopen
De retourvoorwaarden vindt u hieronder. Waar het op neerkomt, is dat u 14 dagen bedenktermijn heeft bij winkelaankopen. Zolang het product ongebruikt en nog in de originele staat (met verpakking etc) is, kunt u het in de winkel retourneren/omruilen. Bij groot apparatuur (Zoals TV's, BBQ's en Laptops) wordt het afhaalbewijs getekend door u als klant na controle van het artikel. Zo is het volkomen helder dat een artikel in juiste staat ons magazijn verlaat.
-
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na aankoop te retourneren.
-
Het artikel is niet gebruikt en zit in de originele verpakking (voor zover dit mogelijk is)
-
Bij uw retour vragen wij altijd naar uw aankoopbon, bewaar deze goed of vraag tijdens uw aankoop of wij deze naar u kunnen mailen. Zonder bon kunnen wij uw retour niet accepteren.
- a. contante betalingen tot €100,- zullen direct verrekend worden.
b. Contante betalingen vanaf €100,- worden via ons betaalsysteem overgemaakt, dit kan maximaal 5 werkdagen duren. Hiervoor vult u in de winkel een formulier in en krijgt u een kopie mee als bewijs -
Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden, dit door verschillende redenen zoals hieronder vermeld:
-
Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne* niet geschikt zijn om te worden geretourneerd en/of waarvan de verzegeling gebroken is.
-
Dierenartikelen**
-
Cadeaubonnen- & kaarten
-
Software abonnementen/producten
-
Digitale artikelen: e-books & game codes
-
Games & media waarvan DGM-garantie zegel verbroken is
-
Borstkolven waarvan de hygiëne zegel verbroken is
-
Telefoons, tablets, computers & wearables die geactiveerd zijn en/of over een wachtwoord/account beschikken
* voorbeelden hygiëne artikelen; ondergoed, zwemkleding, scheerapparaten/epilators, 18+ artikelen, in-ear headset, oorbellen, haar- & gezichtsverzorging, tandenborstels & mondverzorging.
** voorbeelden dierenartikelen; trimsets, (reis)manden, body-tuigjes & kussens.
Ruilen
Indien u een ander artikel heeft ontvangen dan dat u besteld heeft is het mogelijk om het te ruilen. In alle andere gevallen is ruilen van aankopen niet mogelijk. Natuurlijk kunt u dan wel artikelen binnen zichttermijn retourneren.
Moet ik betalen bij ruilen?
Nee, het ruilen van een verkeerd ontvangen artikel is kosteloos. Meld uw artikel als retour aan en vermeld dat u het graag wilt omruilen en de reden waarom. Direct een retour aanvragen of een retour volgen kan hier
Annuleren
Mocht u zich bedenken en een bestelling willen annuleren, dan kan dit zolang uw bestelling nog niet verzonden is. Echter is de verwerkingstijd gedurende kantooruren 08:00 - 17:00 uur erg snel, daardoor is het artikel soms al verzonden voordat het annuleringsverzoek binnenkomt. Het advies is dan ook om telefonisch contact op te nemen, dit kan via 088-4570700. Wanneer een artikel reeds klaar voor verzending staat kan het voorkomen dat er € 2,50 verwerkingskosten in rekening worden gebracht.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
U wordt direct nadat de annulering verwerkt is terugbetaald. Het is afhankelijk van de betaalmethode hoelang het duurt voordat het geld op uw rekening staat.
Ideal: binnen 5 werkdagen
Riverty: u hoeft niet meer te betalen
Creditcard: de reservering wordt binnen 5 dagen opgeheven
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Het komt helaas weleens voor dat wij een product niet kunnen leveren en daardoor een bestelling moeten annuleren. Hierover wordt u altijd geïnformeerd via de mail. Redenen kunnen bijvoorbeeld zijn:
-
De adresgegevens zijn onduidelijk/kloppen niet. DGM Outlet probeert altijd eerst contact met u op te nemen om de fout te corrigeren. Dit kan telefonisch of via de mail. Bij uitblijven van reactie is DGM Outlet helaas genoodzaakt de bestelling te annuleren.
-
De voorraad is op. DGM outlet heeft van de meeste artikelen slechts 1 op voorraad. Producten die aan het mandje zijn toegevoegd zijn nog niet van u. Het komt weleens voor dat verschillende klanten hetzelfde artikel in hun mandje hebben. De persoon die het eerst afrekent wordt automatisch de koper.